Gandit ca un ansamblu industrial impreuna cu Rafinaria Petromidia si Canalul Dunare-Marea Neagra, santierul naval din Navodari este singurul din tara care se ocupa exclusiv de refacerea navelor.
Capul Midia Navodari. Pe zeci de hectare se intinde Rafinaria Rompetrol. Constructiile industriale domina peisajul. Nu doar industria petroliera are activitati in zona. Santierul naval, care acum se numeste 2X1 Holding Cape Midia Shipyard, si-a gasit locul sau la capatul peninsulei scaldate de valurile sarate ale Marii Negre.
ASCUNS. Sa ajungi la poarta santierului naval nu este tocmai usor. Trebuie sa te abati de la drumul principal care merge prin satele din extrema de est a Dobrogei si sa faci dreapta pe o sosea ce are in stanga si in dreapta conducte petroliere. Cand te trezesti la poarta, ai parte de o liniste neasteptata. Dupa ce intri, descoperi insa o agitatie frenetica. La fel de mare precum navele straine care asteapta "sa fie vindecate" de muncitorii santierului. 3.000 de suflete lucreaza de zor. "Avem 500 de angajati, iar restul, peste 2.000, apartine contractorilor cu care lucram", ne explica unul dintre conducatorii 2X1 Holding Cape Midia Shipyard Navodari.
LIDER. Cel care se ocupa de intreaga afacere este Ion Dumitrache. Absolvent al Academiei Navale, a adus la Navodari numai oameni specializati. "Trebuie sa lucrezi cu profesionisti, care au fost pe mare. Cine nu cunoaste un vapor pana la ultimul amanunt nu are ce cauta aici. Este obligatoriu sa faci Academia Navala, daca vrei sa cunosti vaporul", spune Dumitrache, presedintele Consiliului de Administratie. La santierul naval de la Capul Midia a venit in urma cu 6 ani. "Cand l-am luat, era intr-o stare foarte proasta. Nimic nu functiona. Totul era dezafectat. Inainte de a-l cumpara de la SIF Transilvania, santierul naval de aici a fost in locatie de gestiune. Datoria acumulata in 1999, atunci