Cadrele didactice trebuie sa acumuleze minimum 60 de credite din pregatirea psihopedagogica, pentru definitivarea in sistemul de invatamant, indiferent daca predau la gimnaziu sau liceu, potrivit noii legi referitoare la organizarea studiilor universitare, adoptata recent de Parlament. Noua lege a fost aprobata avand in vedere noua structura a studiilor universitare incepand cu anul universitar 2005-2006, in contextul procesului de la Bologna, care prevede crearea spatiului european al invatamantului superior, a declarat Mircea Muresan, director in Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Totodata, departamentele de pregatire a personalului didactic (DPPD) si programele lor de studiu trebuie acreditate, pentru a avea o garantie minima a calitatii. Pana acum, DPPD si programele de formare psihopedagogica nu erau supuse nici unei evaluari externe, pentru a se constata daca satisfac sau nu cerintele minime de calitate.
In plus, pentru a profesionaliza cariera didactica, este introdus masteratul didactic, care are o durata de doi ani si este format din doua componente: una de pregatire psihopedagogica (minimum 30 de credite) si o componenta de pregatire profesionala. Potrivit aceluiasi nou document, daca pregatirea profesionala (minimum 90 de credite) se face intr-un domeniu complementar domeniului de licenta, aceasta da posibilitatea absolventului de masterat sa predea, in completare de norma, si discipline din acest domeniu.
Pentru a putea preda in invatamantul liceal, este nevoie de pregatire la nivel de masterat. Pe o perioada determinata de timp, in conditiile in care posturile din invatamantul liceal nu pot fi ocupate de absolventi de masterat, aceste posturi pot fi ocupate si de absolventi care au doar licenta, se mai precizeaza in noua lege pentru invatamantul universitar.
Cadrele didactice trebuie sa acumuleze minimum 60 de credite din pregati