La Borsa se afla cea mai mare trambulina naturala pentru sarituri cu schiurile din Europa. Abandonata dupa 1990 si inundata de arbusti si braduleti, ea ar putea fi readusa la viata printr-un program de reabilitare.
La 10 kilometri de Borsa, pe un drum care cu greu poate fi numit ulita, pierduta pe o cale ce seamana mai degraba cu un traseu pentru raliuri off-road, se afla cea mai mare trambulina naturala pentru sarituri cu schiurile din Europa.
Construita inca de pe vremea imperiului austro-ungar de un polonez, trambulina a fost folosita de sute de ani, insa abia dupa cel de-al doilea razboi mondial a fost amenajata pentru concursuri.
Fiind singura trambulina naturala de o asemenea lungime (110 metri) din Europa, aceasta a gazduit cele mai multe campionate nationale ale Romaniei, competitii locale (Cupa Borsa, Cupa Maramuresului, Cupa ASA sau Cupa Dinamo), dar si competitii internationale (a fost gazda Dinamoviadei din 1984, competitie a tarilor socialiste, ocazie cu care au fost prezenti saritori din peste 10 tari printre care Polonia, URSS sau Cehoslovacia).
Anii ’80 au fost anii de glorie ai trambulinei care a primit recunoasterea oficiala in 1983, atunci cand a fost omologata oficial de Federatia Internationala de Schi (FIS). Tot atunci a fost stabilit si recordul trambulinei, polonezul Bogdan Z. aterizand dupa un zbor de 118 metri.
Alaturi de trambulina principala, in anii ’80 s-a intentionat construirea a doua trambuline mai mici, insa desi erau la un pas de finalizare, lucrarile demarate au fost stopate o data cu evenimentele din decembrie ’89. Pentru definitivarea trambulinelor de 70 metri, respectiv 30 de metri, ar mai fi fost necesara o singura luna. Numai ca... n-a fost sa fie.
Astazi, cele doua tram