Metro a prezentat raportul financiar pe trimestrul al doilea al anului in curs. Din raport reiese ca performanta magazinelor Metro din Romania si din intreaga zona a Europei de Est a contrabalansat rezultatele negative inregistrate de companie in tarile vest-europene, in special in Germania.
Metro, a treia companie de retail din lume dupa volumul vanzarilor, a dat publicitatii raportul financiar trimestrial. Potrivit acestui raport, preluat de Reuters, activitatile grupului Metro Cash & Carry in Europa de Est au inregistrat o crestere cu 24,9% in al doilea trimestru al anului, la 2,11 miliarde de euro.
Activitatile companiei au inregistrat o evolutie pozitiva in acest trimestru si in Romania, vanzarile grupului inscriindu-se in nota ascendenta a zonei est-europene. Pe ansamblu, vanzarile Metro Cash & Carry au crescut in cel de-al doilea trimestru cu 7%, la 6,89 de miliarde de euro. Excluzand influenta cursului valutar, cresterea a fost de 5,1%, in raport cu aceeasi perioada a anului trecut.
Profitul inainte de deducerea dobanzilor, taxelor si amortizarilor (EBITA) al Metro Cash & Carry a crescut in al doilea trimestru la 230,7 milioane de euro, fata de 217 milioane de euro, in perioada similara a anului trecut. Compania a continuat sa se extinda in Europa de Est, prin deschiderea a doua noi magazine Praktiker, in Romania si Bulgaria.
Vanzarile din Europa de Est au crescut cu 16,3%, in acest trimestru fata de trimestrul similar din anul 2004. La incheierea trimestrului, Praktiker detinea 341 de magazine, dintre care 278 in Germania, sapte in restul Europei de Vest si 56 in Europa de Est.
Nu toate diviziile companiei inregistreaza profit. Supermarketurile Real si Extra Food Stores au cunoscut o scadere a vanzarilor cu 10%, in special in Germania. Diviziile care comercializeaza produse alimentare si magazinele