Loganul a trecut Testul Elanului
BBC Top Gear Romania a realizat primul test profesionist de evitare a unui obstacol cu Dacia Logan. Sesiunea de teste a fost transmisa in direct si in premiera la Antena 1, la o ora de maxima audienta.
Saptamana trecuta, organizatia germana ADAC (echivalentul ACR) a efectuat acelasi test. Potrivit ADAC, Logan s-a rasturnat la viteza de 65 km/h in timpul unei sedinte foto, dupa ce roata din stanga fata, cu janta din aliaj, a fost schimbata cu cea de rezerva, dotata cu janta din otel (motivul inlocuirii rotii respective nu a fost comunicat de asociatia germana).
Astazi, editia romaneasca a celei mai cunoscute reviste auto din lume a repetat testul celor de la ADAC, respectand intru totul conditiile in care se presupune ca Logan s-a rasturnat: traseul a fost realizat in conformitate cu procedura de testare a organizatiei germane, modelul Dacia era dotat cu ABS, trei jante din aliaj si o janta din otel la roata stanga fata, iar in masina a luat loc un
singur om: pilotul de teste BBC Top Gear Romania, campionul CNR la grupa N 1,6, Claudiu David.
S-au efectuat trei treceri la viteze diferite, toate insa la o viteza superioara celei la care s-a spus ca Dacia s-a rasturnat - respectiv 72 km/h, 87 km/h si 84 km/h. In toate trei ocaziile, rezultatul a fost unul singur si cat se poate de clar Logan nu s-a rasturnat. Concluzia este la fel de limpede ADAC a mintit!
"Nu am nici un dubiu ca masina este controlabila la 65 km/h si ca rezultatul anuntat de ADAC nu are nici o valabilitate. Mai mult "sustin ca masina nu se va rasturna nici la 100 km/h, chiar daca va iesi de pe traiectorie", a declarat Cristian Iovitu, Editor-in-Chief BBC Top Gear Romania.
"Nu am influentat in nici un fel, prin frana sau acceleratie, traiectoria masinii si am observat ca, la viteza declarata de g