Guvernul a marit recent valoarea tichetului de masa de la 68.000 la 70.000 de lei. De aceasta prevedere beneficiaza sute de mii de salariati din Romania. Sistemul multumeste partial si angajatii, si angajatorii. O serie de firme spun insa ca afacerea tichetelor de masa ii costa prea mult, ca platesc comisoane prea mari firmelor care emit aceste tichete.
In acelasi timp, ele nu vor sa desfiinteze o masura de protectie sociala. De aceea propun inlocuirea tichetelor de masa cu carduri de masa, ceea ce le-ar scadea costurile.
Proiectul de lege privind tichetele de masa a fost prezentat ieri de presedintele Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR), Marian Petre Milut. Conform celor declarate de Milut, proiectul este o initiativa sustinuta de firmele membre UNPR pe baza unor consultari cu intreg mediul financiar si bancar din Romania.
Masura ar urma sa reduca costurile pe care firmele le suporta datorita acestor tichete de masa.
Presedintele UNPR, Marian Petre Milut, a declarat ca multe companii sunt nemultumite de faptul ca trebuie sa plateasca sume mari firmelor care furnizeaza tichete de masa. „Nu este normal ca unele firme sa realizeze profituri uriase din banii nostrii“ spune Milut. El a prezentat si date referitoarea la profitul net al unor firme care emit tichete.
Astfel, in 2003, Sodexho Pass Romania a avut un profit net de 400 miliarde lei, Accor Services 570 miliarde lei, iar Hungastro 113 miliarde lei. „Piata tichetelor de masa se cifreaza la 700-800 milioane de euro. Comisioanele platite de firme si comercianti ating 7-10%“, a specificat Milut.
Firmele care vor sa ofere tichete de masa angajatilor lor platesc un comision de circa 3% firmelor care emit tichete. Comerciantii care primesc tichetele de masa de la populatie platesc la randul lor firmelor furnizoare comisioane de rascumparare