Orizontala industriei producatoare de autovehicule e formata, in Romania, din 250 de furnizori de piese si subansamble.
Multi dintre acestia inca mai utilizeaza tehnologii din anii '80 pentru a asigura autoturismelor mileniului III dotarile necesare confortului si sigurantei impuse de standardele europene.
Analistii au remarcat faptul ca productia de componente auto reprezinta "segmentul cu cea mai importanta crestere a industriei, stimulata de dinamica pietei mijloacelor de transport rutier".
Aceiasi autori observa, in schimb, ca "tehnologiile existente sunt, in mare masura, la nivelul anilor '80", iar managementul resurselor (umane, energetice si materiale) este "defectuos".
De asemenea, abordarea conceptului calitate-cost-livrare este in continuare "neperformanta", iar sistemele de calitate inregistreaza "o rata scazuta de utilizare".
Altfel spus, autoturismele mileniului III sunt dotate cu subansamble executate dupa tipare oarecum invechite, situatie care se amelioreaza... din mers.
Astfel ca se impune, ca o constrangere inevitabila, formarea de lanturi de furnizori pentru companiile care integreaza componente auto, capabile sa se adapteze urgent la standardele de calitate ale pietei mijloacelor de transport rutier.
Vestea buna pentru cele 250 de societati producatoare de piese si subansamble auto consta in tendinta de crestere a puterii de absorbtie a beneficiarilor - producatorii de autovehicule, dar si unitatile service ori distribuitorii angro si en-detail.
Aici se adauga si "punctele tari" identificate de analisti in acest sector de activitate: nivelul relativ ridicat al calificarii fortei de munca, posibilitatea aprovizionarii cu materiile prime necesare de pe piata interna (nu sunt necesare importuri), ca si faptul ca piata regionala are dimensiuni suficient de mar