Sibiul are cel mai mare tarif pe kilometru, la taxiuri, din tara, circa 1,2 lei. Cu toate ca in orase precum Valcea sau Braila, tariful scade pana la 75 de bani. Marii patroni din taximetrie sustin ca pretul este corect pentru un oras ca Sibiul, si ca asigura supravietuirea.
Cu toate acestea, in sedintele camerei Taximetristilor, tariful este un subiect tabu, iar modificarea acestuia nu se poate face fara acordul marilor nume, desi legea concurentei da voie la libera alegere a tarifului.
In plus, in interiorul unor firme consacrate, neregulile si acuzele curg lant si se refera la bani platiti la negru patronilor, la "soapte" bine venite in legatura cu controale, la amenintari si santaje.
Alaturi de tarif, o buba neagra in taximetria sibiana este limitarea numarului de autorizatii pentru taxiuri. care lasa loc aparitiei de abuzuri.
Cineva care doreste sa intre pe piata nu o poate face decat daca se inscrie pe o lista, asteptand ca unul din operatorii de pe piata sa renunte la o autorizatie. Lista insa este mare, iar asteptarea, fara folos.
Operatorii au insa autorizatii de rezerva, cu care pot face afaceri, la negru, scapandu-i pe unii soferi de inconvenientul listei de asteptare. Desi, conform legii actuale, vanzarea unei autorizatii de taxi nu este permisa, asa cum se intampla in alte tari din Uniunea Europeana.
In actuale conditii, la care se adauga relatii de "prietenie" intre patronii "tari", relatii in institutii cheie, dar si lovituri pe la spate, taximetria sibiana devine un teren pentru mercenari si pentru pacalirea statului.
"Rechinii" impun tariful
Ruxanda Floarea Maria este patronul firmei Gerolena Taxi, care are dispeceratul 943. Taxi 943 are inregistrat si numele Galaxy, de