La Bienala de la Venetia din acest an, Romania a fost reprezentata de un venetic cu nume de supa - Knorr - de care, cu exceptia celor catorva snobi si emancipati din cercul sau de amici bucuresteni, n-a auzit nimeni in Romania.
In pavilionul nostru, Daniel Knorr a expus Nimic. Exista o intreaga teorie a absentei. Deoarece in artele plastice contemporane palavrageala criticii a luat-o inaintea creatiei de atelier, neantul conceput si semnat de Herr Knorr are parte de un catalog, scund, dar gros cat o biblie de buzunar de 909 pagini. Cum s-ar zice, Daniel Knorr a expus o teorie a artei de a nu expune Nimic, sustinuta, prin texte, de o multime de preocupati in chestiunea imaginii Romaniei in lume.
N-as fi scris despre aceasta ultima mare cacealma cosmopolita, patronata de Ministerul Culturii si Cultelor, fiindca nu-i deloc sanatos sa ti-i pui in cap pe smecheri si pe frustrati. Sunt multi, sunt motivati si beneficiaza de o conjunctura internationala atat de favorizanta, ca e mai sanatos sa-ti vezi de treburi si sa astepti consolat sfarsitul lumii.
Pe langa dizertatiile sustinatorilor neantistului Knorr, catalogul pavilionului Romaniei la Bienala de la Venetia contine si 330 de pagini cu fotografii semnate de acelasi: de la o nunta sordida tiganeasca, de la un concert pentru amatorii de formatii hard, la fel de sordid ca si nunta, vederi panoramice dintr-un Bucuresti de blocuri sordide, precum si un fotoreportaj cu rapperi de culoare din New York, atat de plin de personaje sordide, ca poti sa le crezi tot din Romania. Iar ca demonstratia ideologica sa fie completa, individul care a purtat steagul Romaniei la Venetia, in cel mai mediatizat spectacol al artelor plastice de azi, a solicitat-o sa-si publice in catalog versurile dedicate Europei si Romaniei pe Nicoleta Esinescu din Chisinau.
Poemul ei se cheama "Fuck you, Eu.ro.Pa!", si versurile inchi