Cea mai mare parte a romanilor isi petrec timpul liber la televizor. O statistica facuta la inceputul anului de ISRA Center Marketing Research arata ca 91 la suta din o mie de intervievati isi Cea mai mare parte a romanilor isi petrec timpul liber la televizor. O statistica facuta la inceputul anului de ISRA Center Marketing Research arata ca 91 la suta din o mie de intervievati isi petrec timpul liber cu telecomanda in mana, iar pentru 65 la suta asta este principala modalitate de distractie; cate 60 la suta merg in vizita, asculta muzica, citesc, merg in parc, iar mai putin de 40 la suta merg si la iarba verde, la un gratar. Toate, distractii care nu costa mult. Dar pretul nu e singurul motiv pentru lipsa de imaginatie in petrecerea timpului liber. Nici mari posibilitati de distractie nu sunt. Bucurestiul are cateva stranduri, cateva terenuri de sport, piscine care se numara pe degetele de la o mana si un singur patinoar.
Clientul trebuie sa se simta rasfatat
Dupa efervescenta deschiderii de restaurante si terase, acum piata e saturata pe acest segment, apreciaza Tevfik Eren Elmas, managerul complexului Play Planet din Plaza Romania. Oamenii sunt in cautare de noutati. Conceptia de mall permite, alaturi de shopping, si inglobarea unui complex de petrecere a timpului liber, care altfel - independent -, n-ar putea supravietui, considera managerul turc. Oamenii n-ar intra. In mall vin zilnic circa 10.000-15.000 de persoane, iar aproape o mie ajung si in zona de distractii - la biliard si la bowling. Gama distractiilor se va diversifica nu peste mult timp - la inceputul lui septembrie vor fi inaugurate un patinoar de circa 300.000-400.000 de metri patrati si un nou complex de joaca pentru copii. Calitatea serviciilor de petrecere a timpului liber e foarte scazuta in Romania, apreciaza Tevfik. "In Romania se ofera un serviciu, asta e, asta-i pretul, da