Ca urmare, multe dintre propunerile mai mult sau mai putin electorale referitoare la bugete iau in considerare evolutia viitoare a politicii fiscale, atat din perspectiva incercarilor de atragere a cat mai multi investitori, cat si din cea a redistribuirii de fonduri pentru sustinerea sistemului social din respectiva tara. Bataliile politice pentru votul platitorilor de taxe deschid calea unui an intreg de campanie “fiscala” in Cehia, Slovacia, Ungaria si, dupa ultimele
Ca urmare, multe dintre propunerile mai mult sau mai putin electorale referitoare la bugete iau in considerare evolutia viitoare a politicii fiscale, atat din perspectiva incercarilor de atragere a cat mai multi investitori, cat si din cea a redistribuirii de fonduri pentru sustinerea sistemului social din respectiva tara.
Bataliile politice pentru votul platitorilor de taxe deschid calea unui an intreg de campanie “fiscala” in Cehia, Slovacia, Ungaria si, dupa ultimele declaratii publice, in Romania.
O alta provocare cu care se confrunta noile tari membre ale UE consta in reducerea deficitelor bugetare pentru adoptarea monedei unice euro. Majoritatea proiectelor elaborate si a declaratiilor factorilor politici sugereaza ca trecerea se va realiza prin taieri de cheltueili, iar cel mai afectat domeniu va fi cel al cheltuielilor alocate pentru sistemul social: platile pensiilor, indemnizatia de somaj, cele de boala.
In Cehia, partidul socialist de guvernamant (CSSD), prin vocea premierului Jiri Paroubek, promite reducerea marjei minime de impunere a veniturilor persoanelor fizice de la 15% la 12%, precum si schimbarea sistemului de deductibilitati, in sensul sustinerii micilor afaceri si a asociatiilor familiale. De cealalta parte, presedintele partidului de opozitie de orientare liberala, Vaclav Klaus, pr