Dominata de ani buni de produsele foarte ieftine, piata romaneasca de aparate de aer conditionat a inregistrat anul acesta miscari strategice importante.
Marcile asiatice precum LG sau Panasonic au investit puternic in campanii de promovare a produselor din categoria premium, in timp ce americanii de la Whirlpool au schimbat structura canalelor de vanzari.
Indiferent de strategie, importatorii marcilor importante de aparate de aer conditionat spun la unison ca anul 2005 va fi incheiat cu rezultate modeste, chiar mai mici in unele cazuri decat anul precedent.
"In conditiile in care iunie si iulie au fost doua luni cu vreme raco-roasa, nu cred ca doua saptamani de canicula vor compensa scaderea de pana acum a pietei, dar daca vremea calduroasa va dura pana la sfarsitul acestei luni, este posibil ca pe intregul an vanzarile sa fie la nivelul celor de anul trecut", a spus Han Khyu, directorul general al companiei LG Electronics Romania.
El anticipeaza pentru acest an un nivel al pietei de aparate de aer conditionat de aproximativ 60.000 de unitati, adica mai mic decat cele 70.000 de unitati estimate pentru anul trecut.
Compania este prezenta de mai multe luni pe posturile principale de televiziune cu o sustinuta campanie de promovare pentru Art Cool, linia de produse premium din cadrul gamei LG.
"Rezultatele pe care le inregistreaza linia Art Cool in urma acestei campanii de promovare sunt foarte bune", spune Khyu.
Surprize cu accize
Un alt element care va afecta puternic piata de aparate de aer conditionat din acest an este, potrivit jucatorilor din piata, aparitia de la sfarsitul lunii martie a accizelor de 20%.
"A fost un element neprevazut care ne da peste cap planul de afaceri deoarece nu a fost anuntat din timp. Practic toate importurile pe care l