Frana brusca, urmata de o scurta injuratura printre dinti. O caruta isi vede agale de drum in fata masinii, iar din cauza traficului din sens opus, soferul nu o poate depasi decat intr-un tarziu. La fiecare cativa kilometri, scena se repeta, mai mult sau mai putin fidel. Asta face ca o calatorie de cateva ore pe soselele din Romania sa semene cu un slalom printre vehicule cu tractiune animala. Nici nu e de mirare, de altfel. Conform datelor Recensamantului agricol din decembrie 2002,
Frana brusca, urmata de o scurta injuratura printre dinti. O caruta isi vede agale de drum in fata masinii, iar din cauza traficului din sens opus, soferul nu o poate depasi decat intr-un tarziu. La fiecare cativa kilometri, scena se repeta, mai mult sau mai putin fidel. Asta face ca o calatorie de cateva ore pe soselele din Romania sa semene cu un slalom printre vehicule cu tractiune animala.
Nici nu e de mirare, de altfel. Conform datelor Recensamantului agricol din decembrie 2002, in tara noastra exista peste 730.000 de carute si care. Cea mai mare parte a acestora se afla, dupa cum era de asteptat, in mediul rural, ceea ce face ca aproximativ una din sapte gospodarii de la tara sa detina un atelaj.
Directorul Directiei Politiei Rutiere (DPR), comisarul-sef Mircia Toderica, spune ca, potrivit legii, “vehiculele cu tractiune animala nu pot fi conduse pe drumurile nationale, in municipii si orase, precum si pe drumurile la inceputul carora exista indicatoare care le interzic accesul”. Aceeasi lege stipuleaza, insa, ca administratorii drumurilor publice trebuie sa amenajeze drumuri laterale pentru circulatia carutelor. Lucru care, evident, nu se intampla, atelajele ramanand tot pe sosele.
Dar daca aceste vehicule ar face doar sa incetineasca traficul rutier, situatia nu ar fi foarte grava. Din pacate, p