Directorul Administratiei Fondului de Mediu, Mihai Toti, sustine ca din cele 450 de miliarde de lei, prevazute in cadrul Programului de stimulare a innoirii parcului national auto, a fost deja decontata, pe baza dosarelor prezentate de catre producatorii validati, suma de 11,574 milioane RON, reprezentand finantarea a 3.858 de autoturisme noi.
In 27 iulie, mai erau disponibile 1.945 de note de acceptare din totalul de 15.000. Astfel, "au fost repartizate 13.000 de autoturisme", a aratat Toti.
Pe toata perioada derularii programului, s-au ivit situatii care au ingreunat procedura legala, cauzate, printre altele, si de modificarea articolului potrivit caruia prin "autoturism uzat" se intelege "orice autoturism inmatriculat in Romania, avand o vechime mai mare sau egala cu 12 ani de la data primei inmatriculari".
Dintre cei 20 de producatori validati in cadrul programului de stimulare a innoirii parcului auto national, la data de 2 august, SC Automobile Dacia SA repartizase cele mai multe automobile, respectiv 8.091 masini, fiind in masura sa mai finanteze inca 5.906 masini. De asemenea, SC Renault Nissan Romania SA livrase 3.000 de automobile, iar SC Porsche Romania SRL, 1.079 de masini.
In cadrul programului, au fost colectate, pana in prezent, 7.478 autovehicule, din care 3.959 au fost dezmembrate, taiate, presate si valorificate, de catre 179 de societati de colectare, 141 de societati de tratare si 1.347 de societati de valorificare. Pentru materialele plastice, agentii frigorifici, in cazul masinilor care aveau in dotare aer conditionat, deseurile de acumulatori si cele cu continut de azbest, s-au gasit solutii de reciclare si valorificare, pentru moment singura problema fiind cea a sticlei de parbriz, pentru care inca nu s-au identificat decat trei societati prin care se poate recicla.
Directorul Administratiei Fondului de Mediu,