In Germania si Franta au fost semnalate primele rateuri importante. In Romania, defectele sunt numeroase si poate tot atat de insemnate
Logan, modelul care inregistreaza unul dintre cele mai mari succese comerciale din ultimii doi ani, a inceput sa-si arate limitele de masina ieftina.
In Occident, noua Dacia a picat „testul elanului” efectuat de ADAC (Automobil Club German), rasturnandu-se la viteza de 65 de km/h in incercarea de a evita un obstacol aparut brusc in cale. Testul nemtilor a fost aprig combatut de numerosi specialisti si de fabricantul Dacia-Renault.
In urma unor teste similare, s-a demonstrat ca proba din Germania n-a fost facuta dupa manual, intentionandu-se ca Loganul sa fie umilit in Occident.
Janta buclucasa
La exact o saptamana dupa testul ADAC, jurnalistii francezi de la revista „Auto Journal” au descoperit, tot in urma unui test de stabilitate asemanator cu cel al „elanului”, ca Logan are probleme cu jantele din aliaj usor.
Turnate in aluminiu, jantele s-au deformat din cauza presiunii la care au fost supuse in timpul testului de evitare a unui obstacol. Mai mult, cauciucul s-a desprins de pe roata, caz care ar fi putut provoca daune importante atat masinii, cat si pasagerilor.
Aceasta noua defectiune a fost acceptata fara rezerve de constructor, care a decis sa retraga toate modelele dotate cu jante din aliaj.
Suparator este ca Renault a luat aceasta hotarare numai in privinta masinilor care s-au comercializat in Occident, circa o suta, promitandu-le proprietarilor si despagubiri, deoarece jantele din aliaj sunt mai scumpe decat cele din otel cu care vor fi inlocuite.
In Romania, desi numarul modelelor dotate cu buclucasele jante din aluminiu este de cateva zeci de mii, nu s-a luat decizia de a fi rechemate la service pentru inlocuire. De despagubi