Desfiintarea liniilor preorasenesti ale RATB lasa mult invocata zona metropolitana Bucuresti fara un sistem integrat de transport si face loc evaziunii fiscale pe scara larga.
otul a inceput in octombrie 2004, cand Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a adoptat o hotarare potrivit careia toate cele 66 de trasee de autobuz care faceau legatura intre Capitala si localitati ori obiective economice si turistice din judetele limitrofe urmau sa fie operate de firme private.
Printre liniile desfiintate, se numara cele catre localitati care, prin pozitie si activitatea socioeconomica, functioneaza ca niste cartiere ale Bucurestiului - Otopeni, Voluntari, Mogosoaia, Chiajna, Popesti-Leordeni, Magurele, Glina, Pantelimon ori Fundeni.
Masura a intrat in vigoare la mijlocul lunii iulie 2005, explicatia oficiala fiind ca, prin operarea acestor trasee inter-judetene, RATB incalca legislatia privind transporturile rutiere. “Practic, nu municipalitatea este cea care a retras transportul preorasenesc, ci legislatia in vigoare nu permite RATB sa desfasoare aceasta activitate.
Daca Autoritatea Rutiera Romana si Consiliul Judetean Ilfov rezolva aceasta problema de legislatie, municipalitatea este pregatita sa reia transportul in trei zile”, a spus primarul general Adriean Videanu.
De cealalta parte, secretarul general al PNL, deputatul de Bucuresti Dan Motreanu, afirma ca “renuntarea la liniile RATB preorasenesti vine in contradictie cu proiectul de transformare a Capitalei si a zonelor limitrofe intr-o metropola occidentala, proiect initiat de parlamentarii de Bucuresti ai Aliantei PNL-PD”.
Intr-adevar, daca marile aglomeratii urbane occidentale beneficiaza, fara exceptie, de sisteme integrate de transport in comun, care acopera, in unele cazuri, zone situate pana la 100 de kilometri de centrul metropo