Vremea capricioasa din aceasta vara a taiat apetitul romanilor fata de apa imbuteliata. In schimb, bauturile racoritoare au fost la mare cautare, pe anumite segmente inregistrindu-se cresteri de pina la 40%. Un avint semnificativ in consum l-au avut ice tea-ul si bauturile racoritoare cu continut mai mare de fructe.
Pentru a doua oara in ultimii 15 ani, luind in calcul datele din prima jumatate a anului in curs, consumul de apa imbuteliata din Romania este in scadere. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Canadean, romanii au consumat cu 3% mai putina apa imbuteliata decit in primele sase luni ale anului precedent, repetindu-se practic „istoria“ din 2004.
„Situatia nu este legata de piata romaneasca. Factorul care a determinat acest trend a fost exclusiv climativ“, explica Angela Preoteasa, consultant in cadrul Canadean.
Totusi, reprezentantii companiilor de profil estimeaza ca, pina la finele anului, piata totala a apelor imbuteliate va inregistra un plus de doua-trei procente fata de 2004, urmind astfel o usoara depasire a pragului de un miliard de litri. Nu se va mai atinge insa nivelul record semnalat in 2003, cind romanii au cumparat peste un miliard de litri de apa imbuteliata.
Raportat la acest an, in 2004 consumul de apa imbuteliata a scazut cu aproximativ 4,5%, ajungind sub un miliard de litri. Din aceasta, doar un sfert a fost apa negazoasa, in vreme ce mare parte, reprezentind 72% din vinzarile totale, a fost apa gazoasa.
Mentionam ca totalul luat in calcul de Canadean cuprinde atit consumul de apa minerala, cit si pe cel de apa de masa care a crescut pe seama lansarii pe piata, in marile magazine, a marcilor private.
Cresteri semnificative la bauturile racoritoare
In timp ce producatorii de apa minerala au incheiat primele sase luni cu un bilant nu tocmai fa