Televiziunile noastre au contracte directe cu marile case internationale de filme. Astfel de contracte, rezultate in urma unor indelungi negocieri, sunt afaceri strategice pentru fiecare post TV. Pro TV are un contract cu Warner Bross in valoare de 54 de milioane de dolari pe cinci ani.
Televiziunea Romana a semnat la inceputul acestui an un contract cu NBC Universal in valoare de 25 de milioane USD, pe o durata de cinci ani. si Antena 1 a incheiat cu NBC Universal un contract. B1 TV are parafat o intelegere cu Fox pe trei ani, in valoare de 21 de milioane de dolari.
Sunt sume impresionante pentru piata TV din Romania, dar justificate din partea televiziunilor care urmaresc in permanenta sa-si tina telespectatorii.
In primavara anului trecut, se vorbea “pe la colturi” despre un contract in exclusivitate pentru Romania pe care TVR se pregatea sa-l incheie cu Universal. Pentru acesta, TVR urma sa depuna garantii financiare considerabile. In aceasta intelegere urma sa intre si Antena 1, care ar fi beneficiat de o parte din titlurile cumparate de TVR.
La vremea respectiva, intelegerea ce se pregatea a starnit nemultumirea patronului de la Pro TV, Adrian Sarbu, care esuase sa intre in aceasta afacere pentru ca nu avusese garantii financiare suficiente. Problema de fond a potentialului contract era ca televiziunea publica garanta cu banii sai un pachet de filme pentru un post privat, Antena 1.
Pana la urma, intelegerea initiala a cazut si, in urma unor luni bune de negocieri, TVR si Antena 1 au incheiat separat contractele cu NBC Universal. Televiziunea publica a finalizat contractul la inceputul lui 2005. Este vorba de pachete de filme ce totalizeaza aproximativ 150 de titluri.
Televiziunea publica a cumparat productii de diverse categorii. Elita acestor pachete (cele mai scumpe) este formata din “Glad