Piata romaneasca de media a cunoscut de-a lungul timpului o serie de investitii care nu au atins succesul dorit. Din 1990 incoace, cativa oameni de afaceri cu interese in alte domenii decat media s-au implicat in afaceri cu televiziuni, dar, dupa ani buni, nu au ajuns la rentabilitate. Motivele: audienta foarte mica (varfuri de 1-2 puncte) si nesegmentarea pietei TV.
Cu exceptia posturilor comerciale si a celor de stiri, canalele romanesti nu au nici o identitate clara, nici idei de afaceri stralucite. Patronii lor spun insa ca inca mai asteapta rezultatele investitiilor.
Cea mai mare desfasurare de forta financiara a fost deschiderea, in octombrie 2003, a Centrului National Media de catre fratii Viorel si Ioan Micula, un proiect care cuprinde in acest moment National TV, N 24, National FM si cotidianul „Realitatea romaneasca”. Surse din piata spun ca a fost vorba de o investitie de aproape 40 de milioane de euro. Postul de stiri N 24 a fost deschis in 2004.
Ambele televiziuni realizeaza ratinguri medii pe zi, aflate undeva in marja de eroare a TNS-AGB: sub 0,3 puncte. Cu toate acestea, proprietarii posturilor se declara satisfacuti. „Suntem multumiti cu ce am obtinut pana acum, dar daca se iveste ocazia vom vinde, poate facem alt proiect”, spune Viorel Micula.
Omul de afaceri a precizat ca intregul grup European Drinks, care se ocupa cu sucuri, mancare si media, si-a crescut incasarile cu 12a fata de anul trecut, o cifra putin mai mare fiind valabila pentru partea de media. Cea mai mare parte a publicitatii care merge spre titlurile grupului vine dinspre alte firme controlate de familia Micula.
Nascuta pentru vanzare
In aceeasi zona de rating se situeaza si B1 TV, televiziune cunoscuta in principal datorita moderatorului Radu Moraru, care aduce peste o treime din audiente. Postul este detinut in