Cei aproximativ sase-sapte sute de angajati ai tiriac Auto sunt abonati ai companiei Orange. “Inaintea infiintarii tiriac Auto, fiecare reprezentanta isi alegea independent operatorul de telefonie mobila”, explica Liviu Anta, de la departamentul IT al societatii tiriac Auto. “Pot spune ca erau impartiti intre cei doi operatori de telefonie in proportii aproximativ egale.”
Dupa crearea entitatii tiriac Auto, firma si-a dat seama ca ar fi preferabil ca toti angajatii sa foloseasca aceeasi retea si a cerut oferte de la cei doi. Dupa analizarea ofertelor primite, tiriac Auto a decis sa fie client Orange, cu toti cei 600-700 de angajati.
In acelasi mod, un alt reprezentant al unei societati cu aproape 900 de angajati explica de ce firma sa a decis sa treaca de la Orange la Connex si apoi sa se intoarca la Orange. Evident, doar pana la urmatoarea renegociere. Deciziile se bazeaza mai ales pe preturi, insa in general tarifele oferite de cei doi operatori sunt destul de apropiate.
Atunci, ceea ce influenteaza alegerea clientului sunt conditiile suplimentare oferite de compania de telefonie mobila, cum ar fi terminalele gratuite sau la preturi foarte scazute. Nu in ultimul rand, in decizia finala conteaza flexibilitatea cu care se poate lucra cu operatorul.
Toate cantaresc in balanta decizionala la alegerea operatorului. Hotelul J.W.Marriott, cu cei 500 de angajati ai sai, a facut miscarea inversa, trecand de la Orange la Connex, “caci ne-au oferit conditii mai bune la negociere”.
Migratiile acestea sunt, probabil, una din explicatiile cifrelor publicate de catre cei doi operatori la sfarsitul lunii iunie: Connex afiseaza 5.250.
621 de clienti la sfarsitul trimestrului al doilea al anului 2005, cu 28% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Orange a crescut cu 44,6% si a contabilizat