Despre Jean-Baptiste Greuze (1725-1805) se spune, de regula, ca importanta lui este mai mult istorica decat artistica. Adevarul nu era indeajuns pentru el, Greuze modifica si remodifica natura, Despre Jean-Baptiste Greuze (1725-1805) se spune, de regula, ca importanta lui este mai mult istorica decat artistica. Adevarul nu era indeajuns pentru el, Greuze modifica si remodifica natura, exagerarile sale (un sentimentalism exacerbat), falsitatea spre care tindea nu l-ar mai putea atrage pe cel care-i priveste acum tablourile. Pe de alta parte, a reusit sa exprime ceva din spiritul vremurilor sale, vorbind noul limbaj al inimii, dar si sacrificandu-si uneori arta in numele ambitiei sale. A avut mult succes cu tablourile sale, in 1755 pictura sa, "Lecture de la Bible" avand o foarte mare priza la publicul atras de latura puternic afectiva a picturilor sale si de noutatea subiectelor. Un moment important in cariera lui l-a constituit calatoria in Italia, in urma careia Greuze a inceput sa picteze portrete si studii de chipuri feminine. Aceste portrete, majoritatea excelente, demonstreaza ca artistul era capabil sa inteleaga si sa exprime realitatea, dar ca dorea, de asemenea, sa vina cu ceva in plus, sa aduca o contributie personala la evolutia artei. Greuze isi dorea sa inalte arta deasupra banalului, nu in sensul artei de dragul artei, ci in directia artei, dedicata intru totul scopurilor morale si educationale. Stabilindu-se la o maniera clara de a picta, preferand culorile stralucitoare si o atitudine luminoasa caracteristica picturii secolului al XVIII-lea, Greuze introduce, pe de alta parte, trasaturi ale realismului olandez in pictura de compozitie si in portretistica franceze. Lucruri care pot fi remarcate si in tabloul expus la MNAR, "De ziua Epifaniei" (1774), prin expresiile faciale vii si gesturile dramatice, picturile moralizatoare ale lui Greuze au exemplific