O mie doua sute de paticipanti din Romania si alte 40 de tari au sustinut din 1995 incoace, an de an, Concursul Hariclea Darclée de la Braila. Initiat si condus de inepuizabila Mariana Nicolesco sub forma unui Atelier liric continuu, aceasta competitie de inalt nivel profesional si exigenta a generat treptat emulatie, devenind un veritabil fenomen. Tot mai multi tineri strabat mii si zeci de mii de kilometri, venind din cele mai indepartate colturi ale lumii, pentru a urma lectiile de maiestrie Master Clasess ale Marianei Nicolesco, dar si pentru a se molipsi de pasiunea profesoarei lor, care-si ofera gratuit intreaga competenta si energie pentru a-i invata nu doar arta cintului, ci si cum sa lupte pentru un loc privilegiat in inima publicului.
In acest an, la cea de a zecea editie, s-au prezentat la concurs 67 de tineri din 16 tari si au ramas in competitie, in etapa finala, 51 dintre ei, din 14 tari. Un juriu international, prezidat de maestrul Nicolae Herlea, i-a departajat cu greu, avind in vedere prestatiile excelente a marii majoritati. In ce-i priveste pe romani,specialistii straini au fost unanimi in a aprecia in mod deosebit calitatea speciala a timbrului, care-i diferentiaza de alte scoli mai preocupate de tehnica.
Virful festivalului l-a constituit insa reprezentarea operei bufe Il Barbiere di Siviglia de Rossini, pregatita inca de la editia precedenta, conform unei bune traditii datorita careia s-au creat aici si alte evenimente de acest fel. Opera in concert din acest an i-a readus pe scena de la Braila pe mezzosoprana Iulia Merca, laureata cu Marele Premiu in 2003, in rolul Rosina, pe baritonul italian Marco Cristarella (Premiul I in 2003) in rolul Figaro, ca si pe citiva dintre laureatii din acest an (tenorul Tiberius Simu, in rolul contelui Almaviva, basul Zoltán Nagy sau baritonul Levente Molnár).
Mult aplaudata a fos