Presedintele Clubului de Cicloturism Napoca (CCN), Radu Mititean, afirma ca proiectul nu a fost facut public cu 30 de zile inaintea adoptarii si ca forul judetean nu a prevazut un termen de minimum 10 zile in care publicul, ONG si institutiile publice interesate sa poata face observatii.
Asociatia Valea Soarelui si CCN au solicitat neintroducerea proiectelor pe ordinea de zi a sedintei CJ, reprogramarea lor si organizarea de dezbateri publice pe tema respectiva. Cum cererea a fost respinsa, cele doua organizatii vor actiona in instanta CJ, daca acesta nu va da curs somatiei de revocare a hotararilor "adoptate cu nerespectarea prevederilor legale de procedura".
Ecologistii considera ca solutia la proiectul pentru decongestionarea traficului rutier nu este adecvata.
Ei spun ca, potrivit proiectului propus, drumurile alese pentru reabilitare trec prin sate (prin care traficul la ora actuala este mult mai redus), aducand un impact de mediu negativ (noxe, poluare fonica, vibratii, aglomeratie), si ca nu au capacitatea portanta si geometria adecvate pentru trafic greu intens.
Un proiect contestat
Nu in ultimul rand, remarca organizatiile, drumurile respective sunt inguste, au zone abrupte, cu serpentine si cu vizibilitate redusa, sunt parcurse frecvent de pietoni, animale, carute, iar riscul de accidente este mai mare decat pe ruta actuala.
"Sustinem realizarea unei legaturi rutiere modernizate intre Aiton si Apahida, precum si reabilitarea drumurilor existente pe culoarul vizat, dar nu ca solutie de devire a traficului greu ce trece prin Cluj-Napoca, deoarece, in forma propusa, inseamna doar mutarea impactului de pe populatia municipiului pe locuitorii unor alte localitati, fara reducerea emisiilor de noxe si impactului negativ de mediu