Totul a inceput pe la jumatatea anului 2003, cand un fost angajat al societatii craiovene ICMET, Gheorghe Olariu, a depus la PNA o sesizare in care sustinea ca Ministerul Transporturilor a incheiat, in perioada 1997-1999, pe vremea cand Traian Basescu era ministrul transporturilor, un contract ?dubios? pentru modernizarea a 24 de locomotive. In opinia lui Olariu, valoarea contractului era exagerata, costul modernizarii unei locomotive depasindu-l pe cel al uneia noi.
In baza acestei sesizari, PNA a dispus intocmirea unui dosar penal, repartizat la acea vreme procurorului Alexandru Macovei. Cateva luni mai tarziu, in cauza a fost depus si un referat intocmit de unul dintre politistii din cadrul PNA. Acesta a reusit sa obtina mai multe detalii-surpriza, in urma unor informatii primite de la o ?sursa? sub acoperire, mentionata protejat in dosar: ?C.S., administrator la o societate de paza din Bucuresti?.
Unde-i barca cu motor?
Nota intocmita de politist pentru cazul sesizat de Gheorghe Olariu confirma o parte din acuzele formulate de acesta. Astfel, politistul aflase ca Mihai Necolaiciuc, fost director general al CNCFR in perioada 1999-2003, ar fi vandut unor societati de achizitionare si valorificare a fierului mai multe active.
In plus, informatorul politistului sustinea si ca fostul director Necolaiciuc i-ar fi dat ministrului Mitrea o barca cu motor in incercarea de a ramane pe postul de director al CNCFR si dupa preluarea de catre PSD, in 2000, a guvernarii. ?Pentru mentinerea in functie si obtinerea de fonduri comunitare, prin intermediul lt.-col. Mirel Duminica, ofiter SPP, a dat (n.r. - Necolaiciuc) ministrului Miron Mitrea o barca cu motor?, se arata in referatul inaintat de politist, pe 28 octombrie 2003.
?Dosarul a fost inchis?
Cercetarile in acest caz au durat mai putin de doua luni, singurul audiat in dosar f