Anul 2007. Acesta este termenul pe care si l-a acordat managementul Romtelecom, pentru a atinge o tinta cu adevarat ambitioasa: sa detina pozitia de lider pe piata de Internet si date. Un termen si o tinta deopotriva dificil de realizat in conditiile in care concurenta este mare pe aceasta piata, iar compania are, inca, de recuperat perioadele in care tarifele la abonamente si servicii au fost mult prea mici in raport cu necesarul de investitii.
Din anul 2003, Romtelecom a demarat implementarea unui Plan de Transformare menit sa schimbe compania dintr-un monopol de stat, datand din 1960, intr-o companie moderna, de secol 21. Aceasta transformare este o necesitate dupa cresterea competitiei pe piata de comunicatii din Romania si este obligatorie pentru indeplinirea celor trei prioritati majore ale companiei: scaderea costurilor, cresterea calitatii serviciilor, imbunatatirea relatiei cu clientii.
Situatia financiara din urma cu trei ani si tariful foarte scazut al abonamentului telefonic au condus la investitii reduse in retea. In momentul de fata, valoarea abonamentului telefonic este aproape 5 euro, comparativ cu putin peste 2 euro, valoare existenta in urma cu 3 ani (in timp ce in Ungaria este 12 euro, Polonia - 9,7 euro, media la nivelul UE fiind aproximativ 14 euro). Pe fondul redresarii financiare din ultimul an, Romtelecom investeste in retea si in servicii noi. Actionarii au decis ca dividendele pe 2004 sa fie in totalitate reinvestite pentru innoirea retelei. In total, in urmatorii trei ani, vor fi investiti aproximativ 500 de milioane de euro in retea, iar prin cresterea calitatii retelei noi servicii devin posibile.
Cea mai mare parte a investitiilor va fi orientata catre echipamentele necesare modernizarii retelei de voce si date. Modernizarea retelei Romtelecom a inceput anul trecut, iar pana acum s-a incheiat a doua faza, Romtelecom ti