Prima editie a competitiei cu masinãrii fãcute chiar de piloti, care se va desfãsura la Bucuresti, în Piata Unirii, pe 18 septembrie, si-a selectat participantii. Echipajele, în numãr de 42, vor zbura peste si în Dâmbovita cu aparate construite dupã schite bine puse la punct. Cel mai tânãr participant are 18 ani, iar cel mai în vârstã 50, una dintre echipe fiind formatã exclusiv din femei. Aparatul de zbor trebuie sã fie constructia proprie a echipei si sã fie pusã în miscare prin forta fizicã a membrilor acesteia, nefiind admise surse sde energie sau putere. în ceea ce priveste detaliile tehnice, masinãria nu poate depãsi 180 de kg, anvergura opt metri, iar cea a aripilor 10. Printre masinãriile înscrise în concurs se aflã cele în formã de cizmã, porc, sutien sau cârnat. Criterii de jurizare sunt distanta zburatã de aparat, originalitatea si inventivitatea cu care echipa îsi va face prezentarea înainte de zbor. (C.A.)
Prima editie a competitiei cu masinãrii fãcute chiar de piloti, care se va desfãsura la Bucuresti, în Piata Unirii, pe 18 septembrie, si-a selectat participantii. Echipajele, în numãr de 42, vor zbura peste si în Dâmbovita cu aparate construite dupã schite bine puse la punct. Cel mai tânãr participant are 18 ani, iar cel mai în vârstã 50, una dintre echipe fiind formatã exclusiv din femei. Aparatul de zbor trebuie sã fie constructia proprie a echipei si sã fie pusã în miscare prin forta fizicã a membrilor acesteia, nefiind admise surse sde energie sau putere. în ceea ce priveste detaliile tehnice, masinãria nu poate depãsi 180 de kg, anvergura opt metri, iar cea a aripilor 10. Printre masinãriile înscrise în concurs se aflã cele în formã de cizmã, porc, sutien sau cârnat. Criterii de jurizare sunt distanta zburatã de aparat, originalitatea si inventivitatea cu care echipa îsi va face prezentarea înainte de zbor. (C.A.)