In confruntarea politico-mediatica dintre presedinte si premier, Basescu pare de departe cistigator. Este un brand de succes. Aceasta nu garanteaza insa ca „vom trai bine“. Ramine deocamdata un succes personal, nu un succes de om politic.
Aneta Bogdan, presedintele agentiei „Brandient“, spune: si Basescu si Tariceanu sint branduri, chiar daca ultimul dintre ei aparent pare mai modest in impact.
Basescu este unul dintre putinele branduri locale cu carisma, ceea ce face diferenta fata de ceilalti oameni politici.
„In perceptia mea, ca om de marketing, succesul acestui brand se bazeaza pe sinergia dintre identitatea si imaginea sa. Imperfectiunile personalitatii acestui brand nu-l fac slab, ci dimpotriva, il fac puternic, fiindca imperfectiunile sint capabile sa nasca credibilitate. Este un brand care incalca regulile, este puternic si solid si mai ales este… real.
Este un brand dinamic, dar si pripit si turbulent“, spune Aneta Bogdan.
Ceea ce nu inseamna ca brandul Basescu nu are si umbre: lipsa de aspiratie, mai ales pentru o anumita categorie de audienta, cea tinara, educata, si clasa de business mijlocie, „curata“.
„Basescu are sanse sa devina un brand model daca, pe linga atributele sale pozitive si seducatoare, va adauga si viziune. Daca se va asocia doar cu scandaluri si razboaie si nu va construi cu gindul la viitor si nu-si va schimba discursul spre unul pozitiv, de reprezentare, isi va rata sansa“.
Tariceanu este un brand cu prestanta si eleganta, inteligent si capabil de pozitivism, dar din pacate ii lipeste pozitionarea, tradusa in limbaj de specialitate „promisiunea diferentiatoare“.
Il dezavantajeaza alaturarea cu brandul Basescu, fiindca ii pune in evidenta exact lipsa pozitionarii, prin contrast. E un brand tinar, ar trebui sa mai avem rabdare cu el, este foarte