Turnul de parcare este construit din metal si functioneaza cu mecanismul utilizat la lift si cu un dispozitiv de parcare si deparcare. El ocupa cea mai mica suprafata de parcare din lume: 81 de metri patrati.
Lipsa locurilor de parcare a devenit o problema din ce in ce mai stresanta pentru locuitorii marilor orase. Un inventator a venit cu o solutie ingenioasa: turnul de parcare. Avantajul acestuia este ca, desi are la baza un patrat cu latura de 9 metri, se pot construi atatea module (etaje) de cate are nevoie zona respectiva, fiecare modul avand patru locuri de parcare. Inventia are "certificat de nastere", brevetul obtinut de la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inca de acum trei ani. Tanase Stefanescu, inventatorul, spera ca cineva va investi in ideea lui si va descoperi ca se poate construi acest gen de parcare in Bucuresti sau in tara. "Platesc 560.000 de lei pe an pentru protectia acestei inventii, astfel incat sa nu fie «imprumutata» de altcineva. Turnul de parcare este solutia optima pentru zonele in care spatiul de parcare este foarte mic si cererea foarte mare", a explicat Stefanescu.
CONSTRUCTIE. Turnul de parcare pentru 40 de autoturisme are o suprafata de 81 de metri patrati si 23 de metri inaltime. "Montajul partii metalice se poate face intr-o zi, daca se poate introduce in zona o macara, sau intr-o saptamana, daca se asambleaza la fata locului", a spus Stefanescu. Acest gen de parcare se poate amplasa atat in centrul orasului, cat si atasat unui bloc, deoarece nu se foloseste motocompresor care sa faca zgomot si nici nu se creeaza noxe. "Daca vrei sa muti turnul de parcare nu dureaza decat 5 zile, atat dureaza demontarea si mutarea in zona noua", a explicat Stefanescu.
FUNCTIONARE. Turnul de parcare functioneaza cu mecanismul utilizat la lift. In acest fel poti intra cu masina la parterul parcarii, unde primesti de la pazni