Revista „Newsweek“ considera ca Dacia Logan este dovada ca francezii sint adepti ai globalizarii, desi se manifesta contrar. In plus, ei ar fi prinsi intre dezavantajul de a-si pierde locurile de munca si avantajul de-a cumpara o masina ieftina.
Cind francezii au votat negativ impotriva ratificarii Constitutiei europene, au inteles acest act ca pe o respingere a unor posibile roluri tot mai influente pe care instalatorii polonezi sau politicienii britanici le-ar fi putut juca in Franta.
Acest sentiment a fost exprimat in mod clar de noul prim-ministru Dominique de Villepin: „Francezii stiu si o spun cu tarie: globalizarea nu este un ideal, nu poate fi drumul pe care sa-l alegem“, citeaza „Newsweek International“.
Revista ii considera insa pe francezi ipocriti, aducind ca argument tocmai modelul de autoturism produs de Renault in Romania. Logan se vrea o masina universala. Este produsa in tari unde mina de lucru este ieftina si se adreseaza unor cumparatori care pina acum nu isi permiteau o masina noua.
Francezii se tem
Reprezentantii sindicatelor din cadrul constructorului de autovehicule Renault se vad prinsi la mijloc intre succesul de care se bucura noul model Logan pe pietele internationale si insatisfactia ca acesta nu se produce in Franta.
Sindicalistii francezi ar dori ca modelele Logan, care se vind pe alte piete decit Romania, sa fie produse in Hexagon, arata Newsweek International. Un fost angajat al Renault, Jack Brunel, 57 de ani, spune ca externalizarea locurilor de munca pentru construirea de Loganuri ar fi singura teama a muncitorilor francezi.
Se vinde peste asteptari
Pina la inceputul acestei luni, Renault primise aproape 10.000 de comenzi pentru Logan pe pietele din Franta, Spania si Germania, cu mult peste cit poate sa livreze. Listele de asteptare se intin