Internetul este unul dintre noile servicii oferite de operatorii de cablu. Chiar daca este o solutie moderna, faptul ca semnalul pentru televiziune si cel pentru Internet vin pe aceeasi „teava” genereaza si o mare problema: pentru a beneficia de ambele servicii, clientii cablistilor trebuie sa achite la timp sumele corespunzatoare ambelor abonamente.
Daca un abonament este onorat, iar pentru celalalt se intarzie plata, operatorii suspenda ambele servicii
Din punctul de vedere al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), este vorba de o ilegalitate. „Nu stiu daca exista vreo firma care sa se comporte atat de abuziv. Nu am primit reclamatii in acest sens, dar, daca lucrurile stau asa cum spuneti, este in mod cert vorba de o practica interzisa de lege”, afirma Chita Prelipcean, director in ANPC.
Cititorii care ne-au semnalat aceasta practica sustin ca au reclamat-o si la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, dar inspectorii au refuzat cu obstinatie sa le inregistreze reclamatia, pe considerentul ca „nu se poate face nimic pentru ca nu exista posibilitati tehnice de separare a celor doua servicii”.
Inspectorii OPC par sa tina, in acest caz, partea celor care incalca interesele consumatorilor. Imposibilitatea tehnica este exact argumentul invocat si de reprezentantii firmelor de cablu, care sustin ca incidentele de acest tip (stoparea furnizarii unui serviciu platit, pe considerentul neplatii serviciului „pereche”) ar fi inevitabile.
Desi reclamatiile curg cu duiumul, cablistii se pricep de minune sa le ignore, mai ales ca impricinatii nu au, dupa cum se poate constata, alternative.
Motivatia cablistilor, la care a achiesat si OPC, este insa infirmata de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei. Nicoleta Radu, purtatorul de cuvant al IGCTI, precizeaza ca