In noiembrie 2004, Comisia Europeana a incheiat negocierile de aderare cu tara noastra, facand clar faptul ca nu eram pregatiti si confirmand astfel ca decizia politica a Uniunii Europene de a ingloba Romania a fost mai puternica decat considerentele de ordin economic. Tot atunci au fost facute publice domeniile in care intarzierea reformelor era alarmanta, este vorba despre Justitie si afaceri interne si Concurenta. Considerate de maxima importanta pentru orice stat care doreste sa fi
In noiembrie 2004, Comisia Europeana a incheiat negocierile de aderare cu tara noastra, facand clar faptul ca nu eram pregatiti si confirmand astfel ca decizia politica a Uniunii Europene de a ingloba Romania a fost mai puternica decat considerentele de ordin economic. Tot atunci au fost facute publice domeniile in care intarzierea reformelor era alarmanta, este vorba despre Justitie si afaceri interne si Concurenta. Considerate de maxima importanta pentru orice stat care doreste sa fie membru al Uniunii Europene, cele doua capitole de negociere la care avem restante serioase au fost inchise de Comisia Europeana in schimbul a doua garantii din partea noastra. Prima: cuvantul de onoare ca vom recupera intarzierile, adica vom lasa deoparte jocurile politice dictate de interesele mafiote ale finantatorilor partidelor. A doua garantie pe care am agreat-o a fost clauza de salvgardare. Daca nu ne respectam cuvantul, nu aderam la 1 ianuarie 2007, ci in 2008.
In luna iunie, in timp ce la Bucuresti clasa politica era captivata de jocul declansarii alegerilor anticipate, Comisia Europeana ne-a expediat o scrisoare in care face foarte clare capitolele la care avem restante. Sunt sapte la numar: libera circulatie a bunurilor, concurenta, dreptul societatilor comerciale, agricultura, impozitarea, mediul, justitia si afacerile interne. Din enumerarea lo