Zeci de gospodarii din Santuhalm si Deva sunt in pericol de prabusire din cauza vibratiilor produse de masinile de mare tonaj care strabat soseaua in viteza. Proprietarii imobilelor acuza, intr-un caz ICSH si firma de constructii Guler, iar in cel de-al doilea caz transportatorii de fier vechi.
Modul de operare al celor de la Guler este deosebit de al altor firme acuzate, pe motiv ca soferii acestora au ales si varianta unor rute ocolitoare, in conformitate cu dispozitiile date prin hotarari ale administratiei publice locale. Cu toate acestea, firma de constructii este singura care a scapat neamendata in urma controalelor efectuate de politia rutiera.
"Avem noroc ca stam in case solide, cu pereti grosi de caramida. Daca ar fi fost locuinte de paianta, ar fi fost afectate mult mai grav. Dar si asa, suntem nevoiti sa dam zeci de milioane de lei, odata la trei ani, pentru a le repara", si-a inceput povestea Cornel Jula, unul dintre proprietarii avariati.
Un razboi dinainte pierdut
Modernizarea DN 7, in dreptul localitatii Santuhalm, a avut drept consecinta cresterea traficului rutier, in special la categoria masinilor de mare tonaj. Curba de la Santuhalm si-a capatat, in ultimii cinci ani, renumele de curba mortii.
Zeci de masini au fost facute una cu pamantul, iar stalpii retelei de electricitate au fost rupti de TIR-urile care strabateau localitatea cu 80-100 de kilometri pe ora. Nici un responsabil din cadrul administratiei publice locale nu s-a gandit sa reabiliteze strazile laterale din localitate, pentru a le adapta regimului de trafic si de viteza din zona.
Strazile sunt in continuare pietruite sau acoperite cu asfalt usor, garantat pentru trecerea autoturismelor. Retelele subterane de apa si gaz metan nu au fost scoase la supr