- Diverse - nr. 161 / 17 August, 2005 Leonardo da Vinci ar crapa de invidie fata de o asemenea concurenta: 42 de masini zburatoare - proiecte originale - sunt in constructie si pregatite sa-si ia zborul de pe o rampa de 6 m inaltime. Ele vor trebui sa zboare peste sau ....in Dambovita, in functie de reusita proiectului. Competitie originala, prima editie romaneasca a Flugtag RedBull a adunat initial 281 de curiosi, 113 schite de masini zburatoare fiind inscrise in concurs. Criteriul hotarator de alegere a echipajelor participante a fost orginalitatea, Flugtag fiind un concurs pentru entuziasti cu multa imaginatie, si nu unul pentru profesionisti. Flugtag a debutat in 1991, la Viena, la ideea lui Dietrich Mateschiz, proprietarul companiei Red Bull. Succesul Flugtag-ului vienez a determinat organizarea lui si in afara Austriei. La start vor fi prezenti zburatori din peste 20 de localitati ale tarii, la Azuga, la Cluj si Vaslui. Pe cerul Bucurestiului de septembrie vor "defila" aparate cu forme de la cizma la porc, sau de la sutien, la mamaliga. Desi majoritatea concurentilor sunt barbati, exista si femei care se vor aventura sa zboare peste Dambovita. Ba chiar una din echipele baimarene e formata exclusiv din femei. Cel mai tanar participant are 16 ani si a intrat in competitie cu acordul parintilor, fara sa sara cu masinaria, iar cel mai in varsta are 50 de ani. Criteriile de jurizare sunt distanta zburata de aparat, originalitatea aparatului, dar si inventivitatea prezentarii pe care echipa si-o va face pe rampa, inainte de zbor. Realizata pe un fond muzical, prezentarea poate insemna orice, de la plecaciuni catre public pana la secvente de dans dezlantuit. Pentru stabilirea distantei, se va folosi un sistem de masurare electronic de mare precizie. Premiile, de asemenea, sunt tentante, locul trei, de exemplu, fiind rasplatit cu o excursie la Viena, in cadrul c