O saptamina din august atrage zeci de mii de tineri spre Woodstock-ul maghiar la care au venit invitati precum Nick Cave sau Korn. Si mai multi romani ca niciodata.
Ieri-noapte s-a incheiat editia din acest an a Festivalului „Sziget“ 2005. O editie deloc ghinionista, daca e sa ne luam dupa estimari. Numarul participantilor a fost cel preconizat, daca nu chiar mai mare, iar organizatorii par a fi multumiti.
In plus, vestea buna pentru acestia este ca profitabilitatea si renumele pe care si le-a cistigat festivalul de-a lungul anilor l-au facut mai atractiv si au trezit interesul multinationalelor de a prelua brandul si de a-l introduce in reteaua mondiala. Asta si pentru ca, oricit de buna e imaginea sa, festivalul mai pastreaza un look rasaritean.
Principalele neajunsuri sint infrastructura si serviciile, departe de cele existente la manifestarile de acest gen din Occident.
700.000 de euro profit
Sziget SA, principalul organizator, a incasat 700.000 de euro. Conform planului, incasarile ar trebui sa fie acoperite in proportie de 30% (aproape 2,4 milioane de euro) din sponsorizari, 5% din inchirierea spatiilor comerciale, iar restul, adica in jur de 4,4 milioane, din vinzari de bilete. Acest din urma obiectiv pare sa fi fost unul realist, cele 25.
000 de abonamente saptaminale vindute anticipat si cele 23-24 de mii de bilete preconizate a fi vindute zilnic reprezentind un plan care, si cu ajutorul vremii favorabile, a fost indeplinit. Astfel, numarul participantilor a fost, asa cum se estimase, intre 350 si 400 de mii, ceea ce inseamna un cistig ceva mai mare de patru milioane de euro.
La „Sziget“ nu vin golani
De citiva ani incoace, sociologii maghiari specializati in comportamentul si gusturile tinerilor realizeaza un studiu prin care incearca sa arate profilul participantil