"Trecem Q7 prin toate cazurile extreme pe care si le poate inchipui un conducator auto", atat de plastic descrie conditiile de testare Martin Brand, coordonatorul testelor la AUDI AG. Iar Franciscus van Meel, coordonator tehnic al noului SUV Audi, este sigur cand afirma ca: "Nici o masina construita pana acum nu a fost trecuta printr-un spectru de teme si teste atat de numeroase si variate."
Prototipurile si automobilele din pre-productia Q7 vor fi absolvit mai multe milioane de kilometri, inainte ca modelele de serie sa fie livrate primilor clienti in primavara anului viitor.
Testele au loc in cele mai diverse conditii pe terenurile de incercare ale concernului Volkswagen, la minus 35 de grade Celsius ale Cercului Polar, in caldura extrema a deserturilor de nisip si pietris din sudul Africii, pe autostrazile din Florida, pe piste de praf si macadam in Europa, Asia, Brazilia si America Centrala pana la Curba Nordului a circuitului Nürburgring. Dar se testeaza si pe soselele singuratice si pline de curbe, pe autostrazi sau in mijlocul marilor orase. De peste 2 ani, exemplare camuflate ale Q7 sunt pe drum, atat pe strazi publice, cat si in cele mai indepartate colturi ale lumii, in conditii dinamice, climaterice si topografice extreme.
Van Meel defineste motivatia pentru acest test de anduranta: "Un SUV trebuie sa faca fata cerintelor clientilor si sa-si demonstreze utilitatea atat pe strada, cat si pe teren accidentat. Spectrul larg si unicitatea testelor efectuate de noi garanteaza ca Audi Q7 va indeplini cele mai inalte exigente referitoare la fiabilitate, rezistenta, robustete, anduranta, viteza, tinuta de drum, manevrabilitate, confort, variabilitate si utilizare de zi cu zi."
Pentru a atinge aceasta tinta, inginerii si pilotii de incercare de la Audi fac ca masinile de test sa sufere. In cadrul testelor sunt reprezentate cele mai diverse e