Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial in medie cu 5-7 procente in termeni reali, in perioada septembrie 2005 - decembrie 2007, pentru a se evita o criza de durata in sistemul feroviar, urmand sa se ajunga la o crestere insumata de 50-60% a acestor tarife.
Masura este propusa in "Planul privind strategia pe termen lung a sectorului feroviar in vederea restabilirii echilibrului financiar al administratorului infrastructurii si in vederea modernizarii si reinnoirii infrastructurii", initiat de ministrii Transporturilor si Finantelor Publice si aprobat recent de Guvern.
Strategia aminteste, totodata, ca ponderea cheltuielilor cu platile salariale in structura principalelor cheltuieli ale SNCFR Calatori este de circa 20%, in conditiile in care media europeana este cuprinsa intre 40-50%, si ca preturile aferente combustibilului, electricitatii sau materialului rulant au crescut semnificativ in ultimii ani.
Pentru a evita o criza de durata in sistemul feroviar - se arata in document - este necesar sa se aplice o politica tarifara noua, care sa conduca la o crestere graduala a tarifelor.
"Se propune crearea cadrului juridic pentru o crestere trimestriala a tarifelor in transportul feroviar de calatori in medie cu 5-7% in termeni reali, in perioada septembrie 2005 - decembrie 2007. In acest fel, se poate ajunge la o crestere insumata de 50-60% a tarifelor de transport calatori, ceea ce va conduce la echilibrarea financiara a operatorilor feroviari de calatori si la cresterea capacitatii acestora de a plati tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare", se arata in strategia aprobata de Guvern.
Vanzarea CFR Marfa, mult dupa aderarea la UE, ar diminua valoarea companiei
O eventuala privatizare a societatii CFR Marfa in conditiile actuale de piata ar permite obtinerea unui pret de vanzare fo