Noua conducere a Spitalului Judetean Timisoara a decis monitorizarea cu camere de luat vederi a activitatii de la Sectia de Urgente si are in plan mai multe investitii pentru a imbunatati imaginea in fata pacientilor. Directorul institutiei, prof. dr.Virgil Paunescu, a afirmat ca aceasta unitate medicala care acorda ajutor bolnavilor este acum "neprietenoasa atat ca aspect, cat si ca atitudine" si s-a hotarat sa faca mai mult decat carpeli de moment.
Astfel, acum se afla in faza de implementare a unui proiect mai larg de monitorizare a activitatii din intreg spitalul, iar primul pas a fost montarea a trei camere de luat vederi acolo de unde s-au primit cele mai multe plangeri: la Urgente. "Din interior nu putea urmari in nici un fel ce se intampla pe coridoarele Sectiei de Urgente si nici in curte. Daca un om murea in curtea spitalului, medicii nici nu stiau", a spus Paunescu.
Cei care vin in contact direct cu unitatea au depus de mai multe ori reclamatii ca stau prea mult in salonul de asteptare pana li se acorda ajutor sau ca doctorii nu se poarta frumos cu ei. "Saptamana trecuta am primit o sesizare ca un pacient ar fi asteptat 8 ore.
Acum nu avem cum sa verificam asta, dar cu ajutorul inregistrarilor facute ulterior de camerele de luat vederi vom putea vedea cine are dreptate - medicii sau pacientii", a mai afirmat directorul institutiei.
Mai mult, in spital nu exista acum nici macar un birou de informatii, aspect care va fi imbunatatit tot odata cu inceperea toamnei. Banii pentru sistemul de urmarire computerizata au fost alocati din fondurile proprii ale unitatii medicale, cele trei camere si montarea lor costand 5 milioane de lei.
In proiectul care costa cateva mii de euro intra si crearea unui sistem de "call center", care va ajuta persoanele din