Piata auto second-hand va reprezenta motorul finantarilor in sistem leasing in urmatorii ani, factorul principal fiind tendinta de reinnoire a parcului auto la termen mai scurt, apreciaza reprezentantii firmelor de leasing. "Achizitionarea in leasing a autovehiculelor noi va cunoaste o crestere semnificativa, insa nu la fel de rapida ca pana acum, pentru ca piata auto second-hand devine tot mai puternica", a declarat agentiei Mediafax directorul companiei Capital Leasing, Viorel Nica.
Majoritatea jucatorilor de pe piata leasingului sunt de parere ca importurile de autoturisme second-hand vor creste in 2007, o data cu integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, si anticipeaza o cerere mai mare de finantare in sistem leasing. Previziunea porneste de la situatiile consemnate in Polonia si Ungaria, tari care au cunoscut un avant al pietei auto second-hand dupa aderare.
Directorului general al companiei Midocar Leasing, Silviu Preoteasa, afirma ca intr-o piata dezvoltata vanzarea de autoturisme rulate reprezinta in jur de 80% din numarul autovehiculelor noi comercializate. Tendinta de crestere in acest domeniu este vizibila si in Romania. "Vanzarile in leasing pentru second-hand au luat amploare deja si estimam ca in urmatorii ani se va inregistra o majorare anuala de circa 30%", apreciaza Octav Dumitrescu, director de marketing al VB Leasing. Vehiculele second-hand sunt, de obicei, comercializate la o valoare mai mare decat in tarile Uniunii Europene si acest lucru asigura un avantaj nou-venitilor, a afirmat directorul de vanzari al societatii Motoractive, Florentina Taudor. Cumpararea masinilor rulate este stimulata si de ofertele de creditare care propun achizitionarea unui autoturism nou in schimbul unei masini second-hand. Reprezentantii firmelor de leasing considera ca finantarea importurilor de masini rulate este temperata, totusi, de cativa factori, prec