Numele cele mai „pretioase”, Coca-Cola, Microsoft sau IBM, au valori apropiate de PIB-ul Romaniei, de peste 50 de miliarde de dolari
Din primele zece marci din lume, opt sunt americane. Cel mai valoros „nume” ramane Coca-Cola, care face 67,525 miliarde de dolari, aproape cat PIB-ul Romaniei.
Cu greu s-ar putea gasi un cumparator si pentru Microsoft, imperiul lui Bill Gates. Chiar daca a pierdut putin teren in ultimul an, continua sa-si pastreze pozitia a doua, adjudecata si anul trecut. Numele companiei valoreaza 59,941 de miliarde de dolari, cu 2% mai putin decat in 2004.
Si numele IBM s-a mai „ieftinit” un pic. Daca anul trecut valora 53,791 miliarde de dolari, anul acesta valoreaza cu 415 milioane de dolari mai putin (adica 53,376 de miliarde de dolari).
Ocupantele locurilor 4 si 5, General Electric si Intel, au castigat si ele in ultimul an. Cine aspira sa ia in custodie numele Intel trebuie sa ia in calcul cheltuieli de 35,588 de miliarde de dolari, in timp ce GE costa 46,996 de miliarde de dolari.
Singura reprezentanta a Uniunii Europene in primii 10 este Nokia. Dupa ce a introdus pe piata celularele cu MP3, numele companiei este cotat la 26 de miliarde de dolari si a urcat in top doua pozitii, de pe 8 pe 6. Prin ascensiunea sa a surclasat celebrele marci indragite atat de copii, cat si de adulti, Disney si McDonald’s, marci cunoscute in orice colt al lumii.
In „coada” primelor zece clasate isi pastreaza pozitiile Toyota si Marlboro. Dupa ce masinile au inceput sa se vanda mai bine decat cele ale General Motors, Toyota a castigat rapid 10a, ajungand la un capital de imagine de 24,837 de miliarde de dolari.
Interzicerea publicitatii la tigari in Uniunea Europeana a afectat valoarea marcii Marlboro, chiar daca aceasta se afla in topul preferintelor in Statele Unite.
Internetul intra in joc