Vara e in toi si principalii distribuitori de bauturi racoritoare se lupta cu noi strategii de marketing si promovare. Ultimul venit pe piata, Orangina, apartine unui holding international care detine si marcile Schweppes si Canada Dry. Mai putin cunoscuta in Romania, marca este distribuita in 26 de tari, in mai multe varietati: Orangina Ice, Orangina Light etc.
Conceptul de pozitionare a brand-ului Orangina este unul agresiv, dinamic iar sloganul "Shake it" este declinat in toate fanteziile posibile: astronauti care sunt lansati in spatiu cu o sticla de Orangina, tineri care se dau pe tobogane de apa, nefericiti care sunt constransi sa devina proiectile de tun numai pentru a zgaltai cum trebuie sticla cu pretioasa racoritoare.
In Franta, unde brandul a fost lansat, comedieni celebri interpreteaza reclamele bauturii iar site-ul de specialitate contine sute de imagini istorice cu evenimente, campanii, masini decorate cu marca respectiva infiintata in anii 1930. Brandul este sustinut si de forma inovatoare a sticlei, care seamana cu un bec.
In Romania, campania Orangina a fost lansata la Bucuresti in iunie cu un spectacol nereusit ? cantareata Ingrid a dat un recital la un hotel de lux ? si fara abordarea spectaculara si dinamica care evoca brandul. Intre timp, QAB, producatorul marcilor Pepsi, Prigat, Mountain Dew, 7 Up si Lipton Ice Tea si-a crescut cifra de afaceri cu 47% in primul semestru din acest an.
Liderul pietei in materie de cheltuieli de publicitate ramane Coca Cola cu peste 22 de milioane de dolari in 2005 (estimare ianuarie-mai conform Alfa Cont) fata de 18 milioane de dolari pentru QAB si 2,5 milioane de dolari pentru European Drinks.
Marii producatori par sa-si axeze strategiile de comunicare pe promotii si dezvoltarea packaging-ului, si ceea ce se numeste marketing la punctul de vanzare.