Pilotii Marelui Circ vor face maine cunostinta cu noul circuit de la Istanbul, in Marele Premiu al Turciei, etapa 14-a din calendarul Formulei 1. Turcia debuteaza in F1 cu un circuit nou, construit de celebrul arhitect german Hermann Tilke, cel care nu demult a proiectat si circuitele din Sepang, Bahrain si Shanghai. In lungime de 5.378km, cu 14 viraje, 8 pe stanga si 6 pe dreapta, Grand Prix-ul Turciei este conceput a fi unul de viteza, nu foarte tehnic, unde pilotii vor atinge viteze de peste 320km/h. Este al treilea circuit, dupa San Marino si Brazilia, pe care se va alerga invers acelor de ceasornic, astfel ca muschii de la gat ai pilotiilor vor fi solicitati diferit decat de obicei. O alta caracteristica interesanta a pistei din Turcia este construirea ei pe patru niveluri, asadar vor fi multe schimbari de altitudine, varfuri de rampe. Spectatorii vor beneficia si ei de facilitati la un nivel ridicat, asemanatoare cu cele din Bahrain si China. Se estimeaza ca vor putea vedea cursa 155.000 de oameni care isi vor lasa masinile intr-o parcare cu 20.000 de locuri. Cele mai ieftine bilete costa 80 de euro, ajungand pana la 320 de euro in tribuna principala. Fernando Alonso, liderul pilotilor din acest sezon, a declarat despre circuitul din Turcia: "Sunt impresionat de noul circuit, nu numai datorita facilitatilor foarte bune pe care le avem aici, la paddock, dar cred ca este chiar diferit de noile circuite construite in ultimii 3-4 ani. Urcarile si coborarile vor fi punctul cel mai interesant si amuzant al cursei. Ceva asemanator cu Spa". Asadar, maine la ora 15 se va da startul in Marele Premiu al Turciei, pe un circuit netestat de piloti decat pe jos, cu scuterul sau din masini normale. Pilotii Marelui Circ vor face maine cunostinta cu noul circuit de la Istanbul, in Marele Premiu al Turciei, etapa 14-a din calendarul Formulei 1. Turcia debuteaza in F1 cu un circ