In acest weekend, pilotii sunt pusi in fata unui circuit pe care nu l-au experimentat decat in jocurile video. Dupa ce in sezonul trecut s-a facut loc circuitelor din Bahrain si China, acum a venit randul intampinarii a inca unui circuit nou-nout - Istanbul Otodrom, Turcia.
Desenat de Herman Tilke, creatorul pistelor din Malaezia, Bahrain si China, circuitul este unul plin de caracter. La fel ca si Spa Francorchamps, doar ca mult mai accentuat, Istanbul Otodrom are nu mai putin de patru planuri de nivel, si deci multe urcusuri si coborasuri. Istanbul va fi orasul care va gazdui cel de-al treilea circuit al carui sens de parcurgere este antiorar; 14 viraje (6 la dreapta, 8 la stanga), o pista destul de lata (15 metri in medie), o linie de start-sosire de 655,5 metri, cel putin trei oportunitati reale de depasire si vaste spatii de degajare, vor face din cursa de la Istanbul una reusita.
In septembrie 2003 a fost pusa prima caramida la constructia circuitului la Istanbul. In prima luna a acestui an peisajul general era deja gata; 27 de ingineri, 1.450 de muncitori si 140 de masini si camioane au lucrat 21 de ore pe zi pentru satisfacerea deadline-ului; aria totala a circuitului este de 2.215.000 de metri patrati. Dincolo de pregatirile pentru desfasurarea sesiunilor de antrenamente, a calificarilor de maine, precum si a cursei de duminica, principala preocupare a organizatorilor este legata de masurile de securitate pe care autoritatile din Turcia sunt obligate sa le asigure in contextul: evenimentele cu caracter terorist care au avut loc chiar in urma cu trei saptamani. Astfel, nu mai putin de 7.000 de agenti de protectie au fost mobilizati pentru asigurarea securitatii maxime.
Liderul clasamentului, Fernando Alonso (Renault), se pregateste sa urce din nou pe podium, chiar daca in ultima etapa, la Hungaroring, a fost de nerecunoscut pri