Anul acesta sunt parca mai multe ca niciodata. S-au raspandit ca un adevarat fenomen al artei contemporane, de la est la vest si de la nord la sud. Daca inainte de 1989 ele depindeau exclusiv de Anul acesta sunt parca mai multe ca niciodata. S-au raspandit ca un adevarat fenomen al artei contemporane, de la est la vest si de la nord la sud. Daca inainte de 1989 ele depindeau exclusiv de stat, astazi taberele de creatie, fiindca despre ele e vorba, sunt, in covarsitoarea lor majoritate, programe private, initiate in general de artisti si sustinute financiar de oameni dispusi, bucurosi chiar, sa investeasca in arta. Desigur, mecenatii nu sunt inca suficient de multi incat artistul contemporan sa dobandeasca un minim confort sufletesc si sa-si regandeasca rostul si menirea. Am revenit de curand din tabara de creatie de la Jupanesti (Faget), judetul Timis, un catun deluros, destul de izolat de asa-zisa noastra civilizatie, idilic inconjurat de paraie care nu s-au grabit, din fericire, sa iasa din matca. Situat intre orasele vestice Lugoj si Deva, Fagetul e un orasel linistit, cu oameni cumsecade si un primar preocupat de cultura. Mai exista acolo si o organizatie nonguvernamentala, Fundatia Augusta, cu sediul in satul Jupanesti. Initiativa organizarii unei tabere internationale de creatie este a pictoritei bucurestene Ioana Craciun Dobrescu. Cu multa tenacitate, ea mobilizeaza de doi ani artisti la Jupanesti, unde Fundatia Augusta si-a pus la dispozitie proprietatea in vederea cazarii si organizarii atelierelor de creatie (in interior si in gradina generoasa care inconjoara cabana). Sediul modern al primariei din Faget gazduieste, apoi, timp de un an, in expozitie, lucrarile realizate in timpul taberei. Aflata anul acesta la a doua editie, tabara internationala de creatie de la Faget a reunit doisprezece artisti: pictori, sculptori, graficieni, din Romania (Claudia L