A avut peste 16.000 de ore de zbor si mai mult de 30.000 de aterizari. A vazut fata binelui, dar si pe cea a raului. Inchisoarea si "originea nesanatoasa" au scris cu cerneala neagra unele dintre cele mai grele momente din viata sa. A avut peste 16.000 de ore de zbor si mai mult de 30.000 de aterizari. "La inceput a fost o joaca. Apoi incepe sa devina painea ce-o mananci in fiecare zi, dupa care ajungi la apogeu si te declari multumit", spune Dumitru Caraman. Intr-o perioada in care era greu sa-ti vezi propria tara, el a reusit sa traverseze unele dintre cele mai importante orase ale lumii. A vazut fata binelui, dar si pe cea a raului. Inchisoarea si "originea nesanatoasa" au scris cu cerneala neagra unele dintre cele mai grele momente din viata sa.
"Sa zbor printre nori, sa ating cerul. Asta imi doream in copilarie. Era de-ajuns sa aud vuietul unui avion ce spinteca aerul intr-o clipa, ca sa raman apoi, vreme indelungata, cu ochii fixati pe dara alba, ca spuma, lasata de acea pasare maiastra cu aripi de metal." Si cati copii nu or fi incercat sentimentul asta? La Dumitru Caraman, povestea a fost insa alta, dar atat de mult l-a pastruns, ca i-a si intrat in sange neobisnuitul unei astfel de meserii. "Nimeni nu stie cu adevarat ce inseamna sa fii pilot. Sunt piloti care zboara numai pe timp frumos, piloti care fac prafuire, transporta ziare, reviste, si altii care se numesc comandanti de aeronave, piloti de linie intercontinentala", le enumera omul pe toate, fara sa stea prea mult pe ganduri, dupa care isi varsa naduful: "Dar pe astia ultimii, nimeni nu-i cunoaste, desi raspund pentru viata pasagerilor".
DE LA O SCRISOARE. Aventura zborului a inceput ca din senin, ca si cum ar fi fost un semn de la Dumnezeu. "In satul Oancea, unde am crescut eu, era o familie care se numea Caraman, ca si mine. Aveau un baiat care aducea posta cu un avion. Una dintre s