Saptamana aceasta, piata presei scrise din Romania a suferit o schimbare majora.
Prin preluarea editurii Casa Lux, filiala romaneasca a companiei Burda a devenit unul dintre principalii „jucatori”, avand acum in proprietate publicatia cu cel mai mare tiraj din tara.
Pana la aceasta achizitie, Ringier, Edi Presse si Sanoma Hearst erau singurii editori de pe piata romaneasca ce aveau divizii cu reviste semnificative ca importanta si tiraj.
Odata cu unificarea publicatiilor celor doua societati, Burda devine cea de-a patra editura cu un cuvant greu de spus in dezvoltarea viitoare a acestui segment. Dupa lansarea, anul acesta, a „Men’s Health”, Burda a reusit astfel sa-si intareasca pozitia, nu doar prin cresterea numarului de publicatii, ci si prin eliminarea unuia dintre principalii competitori.
Tendinta: reviste specializate
Michael Schroeder, directorul general al Burda Romania, a declarat pentru EVZ ca a achizitionat Casa Lux, unul dintre principalii sai concurenti, pentru ca publicatiile acesteia „sunt adaptate perfect pietei din Romania” si, astfel, „Burda va avea un plus de identitate nationala”.
El spune ca principala preocupare a companiei pe care o dezvolta este, in acest moment, „realizarea unei tranzitii usoare de la doua companii „concurente” la o singura echipa cu un tel comun”.
In ceea ce priveste dezvoltarea viitoare a pietei, Schroeder este de parere ca, in anii urmatori, vor aparea tot mai multe reviste specializate. Cel mai bine acoperit segment in acest moment este, fara indoiala, cel al presei pentru femei.
Cel mai putin acoperit este cel al revistelor specializate. In Occident, revistele acestea, de genul celor de iahting, de vinuri, de vacante si calatorii si multe altele, sunt numeroase si extrem de apreciate”, este de parere directorul Burda Romania. @N_