Prima Dacia 1100 produsa i-a fost daruita lui Nicolae Ceausescu, momentul festiv de la 20 august 1968 fiind consemnat pe o placuta comemorativa montata in partea din spate a masinii, cu textul PRIMUL AUTOTURISM DE SERIE FABRICAT IN RSR.
Muncitorii, inginerii si tehnicienii constructori de masini va aduc dumneavoastra, tovarase Nicolae Ceausescu, prinosul de recunostinta pentru initierea productiei de autoturisme in Romania si pentru grija permanenta ce purtati dezvoltarii industriei noastre socialiste. August 1968 UAP.
Un alt exemplar, de culoare visinie, este expus in holul pavilionului administrativ al uzinei. Un an mai tirziu, la 20 august 1969, la Colibasi a inceput productia "masinii nationale a romanilor", Dacia 1300, construita dupa modelul francez Renault 12. A fost cea mai longeviva masina aflata in productie la Colibasi, fabricarea ei incetind abia dupa 35 de ani, la 21 iulie 2004. In acest timp au fost produse 1.953.730 de bucati. Prima Dacia 1100 produsa i-a fost daruita lui Nicolae Ceausescu, momentul festiv de la 20 august 1968 fiind consemnat pe o placuta comemorativa montata in partea din spate a masinii, cu textul PRIMUL AUTOTURISM DE SERIE FABRICAT IN RSR.
Muncitorii, inginerii si tehnicienii constructori de masini va aduc dumneavoastra, tovarase Nicolae Ceausescu, prinosul de recunostinta pentru initierea productiei de autoturisme in Romania si pentru grija permanenta ce purtati dezvoltarii industriei noastre socialiste. August 1968 UAP.
Un alt exemplar, de culoare visinie, este expus in holul pavilionului administrativ al uzinei. Un an mai tirziu, la 20 august 1969, la Colibasi a inceput productia "masinii nationale a romanilor", Dacia 1300, construita dupa modelul francez Renault 12. A fost cea mai longeviva masina aflata in productie la Colibasi, fabricar