Retelele de electrocasnice isi vor reduce afacerile cu aproape 20% ca urmare a reglementarilor pentru creditul nebancar pe care le pregateste Banca Nationala. Noua industrie a societatilor de credit de consum este si ea franata.
Daca in 2004 valoarea pietei interne a produselor electrocasnice si electronice s-a situat la 750-800 milioane de euro, pentru acest an previziunile indica un nivel al vanzarilor de 900-1.000 milioane euro, potrivit estimarilor Altex. Aproape 70% din vanzarile acestei companii se fac prin credit.
De altfel, retelele magazinelor de electrocasnice s-au dezvoltat in mare parte datorita creditului de consum. Pe de alta parte, firmele de retail au descoperit creditarea, ca afacere si sursa de profit distincta. Comerciantii de electrocasnice si-au facut astfel firme proprii de creditare.
Acestea nu s-au limitat la a servi compani- ei-mama de electrocasnice, ci au atacat si alte segmente de comert care aveau nevoie de finantare.
Bancile au vazut cum creditarea, o parte din afacerea lor, se transfera noilor societati. Nu au stat cu manile in buzunar, ci s-au asociat cu retelele de magazine ori si-au infiintat propriile societati de credit de consum.
De altfel, migrarea bancilor spre sectorul societatilor de credit de consum a atras atentia Bancii Nationale a Romaniei.
POTENTIAL. "Cu o populatie de 22 de milioane de locuitori, cu o piata de consum in plina crestere si un grad scazut de indatorare, Romania constituie un teren favorabil pentru dezvoltarea creditelor de consum.
Aceasta piata in continua extindere a inregistrat o rata de crestere de 45% in anul 2004 si ofera perspective promitatoare pentru urmatorii 5 ani, sustinute de prezenta a numeroase lanturi internationale de distributie a bunurilor de consum", considera reprezentantii Credisson, prima societate de cre