Lipsa de comunicare cu UE ne-ar putea costa o autostrada, ne-a avertizat europarlamentarul german Markus Ferber (CSU), intr-un interviu acordat Deutsche Welle.
Interesele fostului Guvern PSD, care, desi ar fi trebuit sa fie mai preocupat de cofinantarea Coridorului IV pan-european si sa discute pe aceasta tema cu membrii Comisiei, a preferat sa semneze un contract de 2,2 miliarde de euro cu Bechtel pentru o autostrada paralela. In aceasta vara, CE a infiintat o noua agentie, care ar urma sa accelereze realizarea unor proiecte rutiere transeuropene.
Aceasta a luat deja o decizie care ne dezavantajeaza, trasand, in locul Coridorului IV, care ar fi strabatut Romania, o noua axa, care trece de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, bifurcandu-se, apoi, spre Grecia, respectiv Turcia. Cu alte cuvinte, vestul si sudul Romaniei vor fi excluse din noua ruta.
Curios, Romania a salutat aceasta decizie a UE, ignorand faptul ca noile planuri rutiere trans-europene ar putea ocoli teritoriul tarii.
Europarlamentarul german acuza categoric autoritatile de la Bucuresti pentru lipsa comunicarii cu UE in domeniul infrastructurii rutiere: "Experienta noastra din ultimii ani in acest domeniu nu e cea mai buna ? din vina Bucurestilor si nu a UE.
Romania ar trebui sa insiste acum, ca UE sa sustina in continuare financiar realizarea Coridorului IV, conform planurilor existente."
Totusi, Ferber ia apararea Romaniei si critica noua politica a Bruxelles-ului in domeniul infrastructurii rutiere. Infiintarea unei agentii noi si numirea a 6 coordonatori speciali pentru proiecte prioritare ? altele decat cele 30 de trasee, stabilite deja ? sunt privite de acesta cu scepticism.
Ferber este extrem de dur la adresa birocratiei de la Bruxelles, care decide care proiecte sunt "prioritare": "Sa fie clar, realizarea a