In fiecare an, circa un sfert de milion de romani trec prin emotiile propriei nunti. Vrand-nevrand, in cele mai multe cazuri, romantismul evenimentului e maturat de calcule pragmatice: Cat ne costa meniul? Dar decorarea salii? Cati oameni vor veni? Unde-i cazam pe cei care sosesc din alta localitate? Angajam o formatie sau ne multumim cu un DJ? Nici nu e de mirare, de altfel, avand in vedere ca, de cele mai multe ori, nota de plata pentru un astfel de eveniment se masoara in mii de
In fiecare an, circa un sfert de milion de romani trec prin emotiile propriei nunti. Vrand-nevrand, in cele mai multe cazuri, romantismul evenimentului e maturat de calcule pragmatice:
Cat ne costa meniul? Dar decorarea salii? Cati oameni vor veni? Unde-i cazam pe cei care sosesc din alta localitate? Angajam o formatie sau ne multumim cu un DJ? Nici nu e de mirare, de altfel, avand in vedere ca, de cele mai multe ori, nota de plata pentru un astfel de eveniment se masoara in mii de euro, suma considerabila pentru o buna parte din conationalii nostri.
Mai stim cu totii, insa, ca banii cheltuiti se intorc aproape intotdeauna, sub forma “darului”. Ba, mai mult decat atat, o nunta suficient de mare si de bine organizata le poate aduce si profit mirilor. De aici si intrebarea pe care si-o pun foarte multi viitori insuratei: oare cati bani ne vor iesi?
“Este un lucru clar, mai ales cand ne uitam la mediul traditional, ca nunta a devenit o afacere. Principala cauza a acestei transformari o reprezinta mentalitatea mai pragmatica a contemporanilor nostri si mercantilismul care domina societatea actuala”, spune conferentiar universitar doctor Nicu Gavriluta, coordonatorul unui master de Antropologie Sociala si Etnologie organizat de Facultatea de Filosofie a Universitatii “