Parcul de masini de transport al Romaniei este subdimensionat si imbatranit, iar vanzarile de autovehicule noi sunt inca sub posibilitati.
In ultimii ani piata de masini din Romania a inregistrat cresteri spectaculoase. Din nefericire, in fiecare statistica lunara modificarile substantiale se observa numai in ceea ce priveste autoturismele, vehiculele comerciale mentinand un ritm de crestere mult mai lent sau chiar prezentand mici scaderi.
Daca in 2002 erau comercializate putin peste 22.000 de masini de transport, in crestere cu 16,5% fata de 2001, din 2003 cifrele au inceput sa arate o dezvoltare ceva mai rapida.
Cele 27.873 de unitati comercializate reprezentau o majorare cu 25,9% a pietei. Anul trecut a fost considerat de multi analisti un adevarat succes in ceea ce priveste vanzarile de comeciale, acestea crescand cu 24,2% pana la 34.623 de unitati.
Inceputul anului 2005 a fost marcat de o scadere drastica a vanzarilor, in ianuarie fiind comercializate numai 2.187 de vehicule, in scadere cu 31,7% fata de ultima luna din 2004, dar acest moment a reprezentat doar exceptia care confirma regula, in urmatoarele luni segmentul comercialelor crescand continuu.
La finalul primului trimestru in Romania erau vandute 7.683 de unitati (+13,3%), iar dupa sase luni 19.714 (+25,8%). In iunie, clientii au achizitionat 4.046 unitati, iar dupa o luna, in iulie, erau cumparate alte 3.979, scaderea fiind evidenta dar destul de mica (-1,7%).
In total insa, in primele sapte luni ale lui 2005 au fost vandute 23.693 de vehicule comerciale cresterea pietei fata de aceeasi perioada a anului trecut fiind de 25,7%.
Asadar, dezvoltarea acestui segment de piata este clara insa, prin comparatie cu vanzarile de autoturisme (+67,4%), cresterea este mult mai mica.
Partea leului, comercialele usoare